Questions from a newcommer (más amigo)

JPD said:
Lyder ellers til at du har haft en halvkedelig oplevelse i Buenos Aires. Jeg har ikke rigtig nogen idé om hvad man skal forvente sig, men vi har netop valgt at forsøge at finde bolig omkring Palermo for at undgå det allerværste slum. En noget ignorant indstilling måske, men grundet længden af opholdet, bliver alt andet hurtigt meget kompliceret.
Things have gotten much better, but may return to 2002 conditions with the present international crisis, although Argentina is in a better position today - low international debts since nobody wants to lend them money, based on the experience from the great crisis, when they defaulted on loans.

Income from tourism is below par and that is a bad sign.
 
katti said:
Be careful about the rate. Most argentines know very well what the exchange rate of the dollar is, but don't know much about the Euro. Years ago when 1€ was 1 $ it was very easy, but now you mostly pay too much in euros.

If we need dollars we always exchange our euros into dollars before we go to Argentina (for us the best rate is in Belgium). To get pesos we put euros on our argentinian euro-account and take it out in pesos.

Internet is always handy
 
Jakob I suddenly recall a good tip - when you leave the EZE airport, turn left, walk to the inner corner to locate a bus and remis (call taxi, no marking except a number) company named Manuel Tienda León, they have the cheapest transport alternative with small busses to the doorstep in a large part of city - whether useful will depend on your destination address. You can buy on line at http://www.tiendaleon.com.ar/home/home.asp http://www.tiendaleon.com.ar/home/lista_precios.asp?id_unidad=10 - oh and read this http://baexpats.org/articles/2689-guide-housing-bsas.html too - good advice.
 
Do you really think it's cheaper to buy 2 tickets for MTL then 1 trip with a taxi/remis?
 
I used byt several times when my in laws and friends visited: honest,reliable and professional :)
 
BlahBlah said:
Do you really think it's cheaper to buy 2 tickets for MTL then 1 trip with a taxi/remis?
Haven't you read all the horror stories about getting assaulted, ripped off or handed counterfeit money in taxis?

"You'll get raped and butchered if you take a taxi! - shall I call you one?".
:D:D

First time visitors arriving tired make a god choice if they use one of Manuel Tienda León's
remises or busses.
 
John.St said:
Hej Jakob og velkommen hertil om 2½ måned - også til din ukendte ven.

Der er også
ADELSUR Apartments in Buenos Aires
http://www.adelsur.com/alojamientos.php
og
BestRentals
http://bestrentalsba.com/

men eftersom jeg bor i Mendoza (og hader BsAs siden jeg boede der under den store krise i 2001-02 med den uhyggelige fattigdom, jeg så da - føj, det var slemt) , kender jeg ingen af dem, inkl. dem du nævner.

I hører helt sikkert fra andre udensognsboere, folk her på sitet er flinke til at hjælpe.


Det er helt klart muligt, jeres problem kan muligvis blive, at I er her så kort tid. Det tager lidt tid at finde ud af, hvordan musikken spiller.

Det er altså muligt, måske især nu med den internationale krise, hvor det er blevet svært at leje ud - herude vestpå står lejligheder tilleje i månedsvis, mens prisen stille og roligt falder med 1-200 pesos/måned.

Prøv at finde et antal lejligheder, som ser lovende ud, tag kontakt med udlejerne og giv en fin finte om, at der jo er mange ledige lejligheder og gå så i gang med at prutte om prisen - husk på, at I har de penge, udlejerne gerne vil have, og de har en vare, som mange andre sælger - bare gå på med frisk mod, høfligt, men bestemt.

Lykkes det ikke, kan I altid roligt vende tilbage til en af dem, I har talt med tidligere.

Problemet er inflationen.

I midten af november 2008 stod en peso i DKK 1,80, siden da er kursen faldet støt til idag 1,38 - ouuuuch! Sidst jeg var i BsAs (det var vist i 2007) stod USD i 3,05 - nu er kursen ca. 3,79. Derfor er Euro og USD meget eftertragtede, men normalt kan man betale i pesos, USD bruges så som det faste udgangspunkt til omregning.

Hilsen og håndkantslag fra John

PS: Jeg prøver at dressere folk her på sitet til at skrive Danmark - en hjælpende hånd er velkommen :D

PPS: Ifald du ikke har opdaget det, er der øverst på siden "Thread Tools". Der kan du vælge at abonnere på dene tråd og få øjeblikelig email-notifikation, når der kommer et svar.

PPPS: Det er lige før jeg føler mig fristet til at myldre til BsAs, når I er ankommet - har kun haft mig selv at tale dansk med siden september sidste år - dog kun lige før.

yes those are decent web sites some of our students have actually rented a flat through buenos aires rentals!

i know is none of my business...but if you are looking for spanish lessons check this web site a good friend of mine teaches there;)
www.araucaria-languages.com.ar
 
If you have iphone or ipod I can highly recommend the spanish course "bueno, entonces" - this is a fun way to learn spanish! (even or especially when you are on the road)

ps Bueno Entonces was recommended to me through this site :)
 
estudiolondres said:
i know is none of my business...but if you are looking for spanish lessons check this web site a good friend of mine teaches there;)
www.araucaria-languages.com.ar
No, hablo castellano aprendé en Castilla, España, y Jakob ha aprendido español en Dinamarca y España.
No creo que él necesita un curso de español, pero quizas un persona para dar conversación de argentino.

El mensaje de danés era solo para saludar un compatriota.
 
Back
Top