Movistar Charges

I have the same issues with Personal. Get lot of adds and the balance seems to evaporate.

How to check the daily balance?

and how to stop the adds?

Go to personal.com.ar

Login in your account, using your phone number (on the right)

Click Mi Cuenta (top)

Click the Mi Linea tab

Click the Baja de suscripciones link

Now type in the box all the short numbers from which you receive ads and cancel them


.... Did they make it difficult on purpose?
 
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Now type in the box all the short numbers from which you receive ads and cancel them


.... Did they make it difficult on purpose?

wow! It worked! Thanks a lot buddy. Highly Highly appreciated! had no prior knowledge of it despite using personal pre paid for over 3 years!

May I know whats the text ( free) message to send to get to know the balance.

And is their any package I can activate for international roaming data?

Thanks
 
wow! It worked! Thanks a lot buddy. Highly Highly appreciated! had no prior knowledge of it despite using personal pre paid for over 3 years!

May I know whats the text ( free) message to send to get to know the balance.

And is their any package I can activate for international roaming data?

Thanks

http://www.sitiosargentina.com.ar/diario/2013/10/como-consultar-el-saldo-de-mi-celular-personal/
 
Tried everything but still losing 40 pesos a day on personal without making or recieving a single phone call or sending any text message.

yes, do use 3 G function for checking mails.

did not have this problem of balance evaporating on its own, earlier. Just started happening in past 1.5 months.

Looks like a ploy by cellphone companies to turn pre paid clients into post paid.

How to get "[background=rgb(252, 252, 252)]Detalle de Consumos" on Personal pre paid?[/background]
 
I never found the real "detalle de consumo" on Personal website.

I did at least have a good XP with Personal customer service 4 months ago. You should contact them to understand why your credits disappear (mine keep disappearing at times though... Wondering if some calls I receive are charged on my side?). They recredited me some money...

Here are the messages I sent/received:

Muchas gracias,

La verdad que no habia contratado estos servicios (plusmobile + playtown).


Entonces estos servicios (plusmobile + playtown) no me van cobrar mas, corecto? (son servicios tipo Spam... es una plagua!).


Muchas gracias por su contesta + el ajuste, fue un buena experiencia,


xxxxx


> From: [email protected]
> To: xxxx
> Subject: [#xxx] Contacto Formulario Individuos: CONTACTOIND
> Date: Tue, 22 Apr 2014 14:02:52 -0300
>
> --
>
> Buenos días xxxx!
>
> Te confirmamos que según lo verificado en nuestro sistema el descuento de tu saldo fue correcto. Observamos el cobro de suscripciones que mantiene tu línea con el proveedor 88588 Plusmobile. En el día de la fecha lo desactivamos desde la web de su proveedor al igual que la trivia 113311 Playtown. También realizamos un ajuste por única vez por $ 42,50.
>
> Tené presente que Personal no tiene incidencia sobre los mismos, ya que no presta dicho servicios. Para mayor consulta Telecom Personal te brinda una herramienta para que puedas verificar a través de nuestra página web los servicios a los que te encuentras suscripto y pidas la baja de los mismos en caso de que así lo desees. Tenés que enviar un SMS con la palabra BAJA al número del cual recibí la información. Si a continuación te llega un Menú de Opciones de baja, desactivá la opción que corresponda. También podés hacerlo ingresando a www.personal.com.ar seleccionando Mi cuenta / Mi Línea / Gestiones y consultas / Consulta/baja de servicios de contenidos, dejarás de recibir estos mensajes al cabo de 24 horas.
> Recordá que el servicio de proveedores son mensajes de textos que recibí por medio de una previa activación según proveedor al cual hayas accedido. No obstante cabe destacar que tenés varios vínculos para activarlos, sea por medio del mismo proveedor, accediendo a internet (este por medio de acceso de alguna página en particular y se pueden activar con solo acceder a la misma). Tenemos en cuenta que dicha activación genera un envió de confirmación de los mismos y estarías recibiéndolos por medio de mensajes de textos los cuales serán tasados según corresponda valor de dicho contenido.
> Para obtener tu Clave Personal tenés que llamar sin cargo al *clave (25283), al ingresar te solicitará tu clave defecto, que son sus últimos 4 dígitos de la línea. Es un asterisco gratuito, en el cual serás guiado para la activación de la nueva clave (la nueva clave no deberá coincidir, ni tener: los últimos dígitos de su celular - dígitos iguales (1111, 2222) - dígitos consecutivos (1234, 5678) - menos de 4 o más de 10 dígitos); con esta nueva clave podrás acceder a tu Correo de Voz y Club Personal. En caso que hubieses olvidado tu clave o bien de error la misma dispone de nuestra página web donde podrás realizar un blanqueo de la misma. Deberás elegir para esto la opción "¿Cómo ingresar?", luego elegir "Soy Cliente" y a posterior "Olvide mi clave" y seguir los pasos indicados, desde aquí no generamos la creación de claves.
>
>
>

> Dejamos esta información en n° de trámite 1168481720.
 
http://www.personal.com.ar

On the right side of the home page there is a link that says "ingresa con mi linea". Do that, then go to the part where it says mi cuenta.


As for the evaporating credit, are you getting the double credit recargos? As I've mentioned before, the credito de regalo is only good for 10 days (and only for calling other personal numbers) and then it evaporates where as the actual amount you paid doesn't


For example

Let's assume you make 2 ten minute phone calls per day, 1 to another another personal number and one to a non personal number.

On the first of the month you buy 400 pesos of credit on a triple credit day

Here is what your balance would look like over the first third of the month

wk4jzk.png


edit: just realized that insuficiente only has 1 f in it, oh well.

This is pretty tidy because it's only assuming one large recargo, if you add smaller amounts of credit on a more regular basis, you get a complicated mess of credito de regalo which is continuously expiring on you.
 
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